اخباراخبار جهان

یوان دیجیتال چین در مرحله آزمایشی 261 میلیون کاربر فعال دارد

بانک مرکزی خلق چین ادعا کرده است که تا پایان سال گذشته بیش از 261 میلیون کاربر در این کشور کیف پول‌های یوان دیجیتال را فعال کرده‌اند. این آمار علاوه بر آن 20 میلیون نفری بود که برنامه آزمایشی رسمی آن را که در بازارها منتشر شد ، دانلود کرده‌اند.

علاوه بر اپلیکیشن PBoC، حدود 9 بانک تجاری، برخی از نهادهای مالی دولتی و خصوصی که متعلق به شرکت‌هایی مانند WeChat Pay Tencent و غول تجارت الکترونیک علی‌بابا هستند، در حال حاضر کیف پول‌های یوان دیجیتال را ارائه می‌کنند .اگرچه فقط افرادی که در مناطق آزمایشی قرار دارند می توانند به آنها دسترسی داشته باشند.

مناطق آزمایشی شامل شهرهای نیروگاه اقتصادی و فناوری مانند شنژن، شانگهای و چنگدو و همچنین بخش‌هایی از پایتخت پکن است.

به گزارش Xinmin ، Zou Lan  مدیر بازارهای مالی PBoC در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد:

“بیش از 8 میلیون تاجر قبلاً تا پایان دسامبر سال گذشته از قابلیت‌های پرداخت یوان دیجیتال استفاده کرده بودند. این توکن که با نام e-CNY نیز شناخته می‌شود، در تراکنش‌هایی به ارزش 13.8 میلیارد دلار استفاده شد.”

Zou Lan ادامه داد که PBoC اکنون قصد دارد با گسترش این پروژه از آن در «تراکنش‌های خرده‌فروشی، خدمات دولتی، و سناریوهای دیگر» استفاده کند. این مقام اظهار داشت که “تحقیق و توسعه یوان دیجیتال” همچنان ادامه دارد، اما حضور آن به زودی در “اقتصاد واقعی” محسوس خواهد بود و موجب رونق بخش‌های صنعتی خواهد شد.

Mostafa70D

Web Designer & Developer & networking specialist

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا