اخباراخبار جهان

نرخ تورم ایالات متحده در ژانویه به بالاترین حد خود رسید

معامله گران بیت کوین نرخ تورم را پیگیری می کنند زیرا برخی از افراد ارزهای دیجیتال را به عنوان یک محافظ در برابر تورم می دانند و واکنش فدرال رزرو به شرایط اقتصادی را تعیین کننده بازار میدانند.

به گزارش کوین دسک ، تنها یک هفته پس از آنکه گزارش دولت در خصوص اشتغال ، بیانگر بازار کار قوی و رشد سریع دستمزدها خبر داد، افزایش شاخص قیمت مصرف کننده در ایالات متحده به بالاترین حد خود در چهار دهه اخیر یعنی 7.5 درصد در ژانویه رسید.

وزارت کار ایالات متحده روز پنجشنبه در بیانیه‌ای در وب‌سایت خود از افزایش شاخص قیمت مصرف‌کننده CPI  در ماه گذشته خبر داد.این شاخص واحد سنجشی برای مشاهده تورم است. این افزایش سریع‌ترین میزان رشد از فوریه 1982 بود و از پیش‌بینی 7.3 درصدی اقتصاددانان فراتر رفت.

شاخص CPI که تغییرات قیمت کالاها را به غیراز مواد غذایی و انرژی اندازه گیری می کند، نسبت به ماه گذشتع 0.6٪ افزایش داشته است و رشد آن با ماه دسامبر یکسان است.

برخی از سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال معتقدند به دلیل محدود بودن عرضه بیت کوین ،این ارز مانعی در برابر تورم است.

در دقایقی پس از انتشار این گزارش توسط اداره آمار کار وزارت کار در روز پنجشنبه بیت کوین 1.9 درصد کاهش یافت. بازدهی 10 ساله خزانه داری ایالات متحده برای اولین بار از سال 2019 به بیش از 2 درصد رسید.

فدرال رزرو چه خواهد کرد؟

با توجه به اینکه تورم به بالاترین حد خود رسیده و بازار کار داغ شده است، بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند که فدرال رزرو در افزایش نرخ بهره حتی از پیش بینی قبلی تهاجمی تر عمل کند. فدرال رزرو پس از آخرین نشست کمیته بازار آزاد فدرال FOMC در ژانویه، نرخ بهره را نزدیک به صفر نگه داشت، اما به افزایش نرخ بهره اشاره کرد که از ماه مارس شروع می شود.فدرال رزرو پس از این نشست در بیانیه ای اعلام کرد:

” با تورم بالای 2 درصد و بازار کار قوی، کمیته FOMC انتظار دارد که به زودی محدوده هدف برای نرخ بهره صندوق های فدرال افزایش یابد.”

بازار ارزهای دیجیتال پس از یک دوره بالاترین رکورد در ماه نوامبر، شاهد کاهش شدیدی بوده است، اما در چند هفته گذشته تا حدودی بهبود یافته است، که می‌تواند ناشی از تجاوزگری فدرال رزرو با افزایش تورم باشد.

اسکات بائر، تاجر سابق گلدمن ساکس که اکنون مدیر عامل آکادمی بازرگانی پراسپر است، می‌گوید: تورم هنوز تأثیر کمتری بر قیمت بیت‌کوین نسبت به سایر عوامل دارد.» این ایده که بیت‌کوین یک محافظ تورم است، واقعاً هنوز ثابت نشده است.

با این حال، طبق گفته بائر، تغییرات اخیر قیمت در بازار کریپتو تا حدی ناشی از عوامل اقتصادی مانند تورم و احتمال افزایش نرخ بهره بوده است.

فدرال آنطور که بعضی از افراد گفته‌اند، موضع تندی اتخاذ نخواهد کرد. به نظرم شاهد ۷ یا ۸ بار افزایش نرخ بهره نخواهیم بود. به نظرم حتی نرخ بهره تا ۰.۵٪ نیز افزایش نمی‌یابد.

با توجه به پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین در سال جاری، او می‌تواند ببیند که بسته به کل بازار سهام و تصمیم‌های اتخاذ شده توسط فدرال رزرو، قیمت آن از 30000 دلار به 50000 دلار می‌رسد.

او گفت: اگر مجبور باشم برای یکی از این دو شانس قرار دهم، می‌توانم بگویم که افزایش قیمت به کاهش آن 80 به 20 است.

Mostafa70D

Web Designer & Developer & networking specialist

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا