اخباراخبار جهان

ادعای کلاهبرداری طرح پانزی در سریلانکا

به گزارش سی رمز به نقل از الجزیره، بسیاری از سریلانکایی ها توسط یک طرح سرمایه گذاری جعلی در ارزهای دیجیتال فریب خورده اند که میلیون ها روپیه کلاهبرداری کرده است.

کلمبو، سریلانکا – وقتی هارشانا پاتیرانا (Pathirana) ,37 ساله شغل خود را در بخش هتلداری رها کرد، ماشین خود را فروخت و روی چیزی که معتقد بود یک ارز دیجیتال سرمایه گذاری کرد، رویای ثروتمند شدن را در سر می پروراند، به خصوص که اقتصاد کشورش به شدت رو به افول بود.

“من 2.2 میلیون روپیه سریلانکا (6162 دلار) سرمایه‌گذاری کردم و به من وعده بازگشت پنج برابر بیشتر داده شد. اما من فقط حدود 200000 روپیه سریلانکا (560.20 دلار) دریافت کردم.” پاتیرانا به الجزیره گفت. “من همه چیز را از دست دادم.”

پاتیرانا یکی از بسیاری از سریلانکایی‌ها در داخل و خارج از کشور است که ادعا می‌کنند توسط گروهی از افراد فریب خورده‌اند که یک طرح سرمایه‌گذاری جعلی در ارزهای دیجیتال را اجرا کرده و میلیون‌ها روپیه کلاهبرداری کرده‌اند. در حالی که مشخص نیست در مجموع چند نفر ادعا می کنند که فریب خورده اند، یک نفر که الجزیره با او صحبت کرد گفت که هزار نفر تنها در منطقه او به راحتی به آن ملحق شده اند و از آنجایی که این مدل روی جذب سرمایه گذاران جدید کار می کند، این طرح باید یک طرح آبشاری یا پانزی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا