اخباراخبار جهان

صنعت کریپتو در حال شکار استعدادها از Silicon Valley

مدیران عامل Silicon Valley نگران از دست دادن کارمندان مستعد خود هستند. مدیران و مهندسان زیادی که در Silicon Valley کار میکردند، مشاغل پردرآمد خود را برای پیوستن به استارت آپ های رمزنگاری ترک کردند.

Silicon Valley نام غیررسمی منطقه‌ای در حدود ۷۰ کیلومتری جنوب شرقی سانفرانسیسکو است. شهرت این منطقه به دلیل قرار داشتن بسیاری از شرکت‌های مطرح انفورماتیک جهان در این منطقه‌است.گوگل، فیسبوک، نتفلیکس و بسیاری دیگر، از شرکتهای Silicon Valley  هستند که از همینجا کار خود را آغاز کردند و به لطف آنهاست که این منطقه به قلب فناوری تبدیل شده  است.

بر اساس گزارش اخیر نیویورک تایمز، سرعتی که صنعت کریپتو استعدادهای غول‌های فناوری را جذب می‌کند، حتی مدیرعامل گوگل را نیز نگران کرده است و شرکت‌ها را مجبور می‌کند تا تشویقی بیشتری به کارمندان ارائه کنند تا از ترک کار جلوگیری کنند.

دلیل این کار سریع پولدار شدن نیست، این فرصتی است که یک بار اتفاق می افتد

Silicon Valley به زودی با کمبود قابل توجهی از استعدادهایش روبرو خواهد شد. این برداشتی از گزارش اخیر نیویورک تایمز است که به تعداد مدیران و مهندسان بلندپایه‌ای که مشاغل پردرآمد خود را در Silicon Valley برای پیوستن یا راه‌اندازی شرکت‌های ارز دیجیتال رها کرده‌اند، می‌پردازد.

Sridhar Ramaswamy، مدیر اجرایی استارت آپ موتور جستجو Neeva و یکی از مدیران سابق گوگل که برای استعدادیابی با شرکت های رمزنگاری رقابت می کند، می گوید: «صدای مکیدن غول پیکری از کریپتو به گوش می رسد. کمی شبیه دهه 1990 و تولد دوباره اینترنت است.»

در این ماه، برایان رابرتز، مدیر مالی Lyft، شرکت را ترک کرد و به OpenSea ملحق شد و گفت که چرخه های کافی را دیده است تا تشخیص دهد که چه زمانی “چیزی به این بزرگی” در حال ظهور است. جک دورسی از سمت خود به عنوان مدیرعامل توییتر کنار رفت تا بیشتر بر روی ارزهای دیجیتال و Square تمرکز کند.

سندی کارتر، معاون واحد رایانش ابری آمازون نیز در این ماه شرکت را ترک کرد تا به Unstoppable Domains بپیوندد. پس از اعلام پیوستن او به شرکت در یک پست لینکدین، بیش از 350 نفر برای کار در شرکت Web3 درخواست دادند.

حتی دیوید مارکوس، رئیس چالش های ارزهای دیجیتال در فیسبوک، اعلام کرد که تا پایان سال فیسبوک را ترک خواهد کرد. و در حالی که او گفت که “DNA کارآفرینی” خود را دنبال خواهد کرد، منابع نزدیک به او ،گفتند که او قصد داشت روی پروژه ارز دیجیتال خود کار کند.

طبق گزارش ها، جذابیت صنعت کریپتو آنقدر زیاد بوده است که حتی گوگل هم نمی تواند آن را نادیده بگیرد. نگرانی ها در مورد ممانعت از پیوستن کارمندان به شرکت های رمزنگاری به حدی افزایش یافته است که این موضوع اکنون بخشی از دستور کار اجرایی است که توسط ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل مورد بحث قرار گرفته است.

خروج از گوگل از سال گذشته زمانی آغاز شد که نایب رئیس شرکت، سوروجیت چاترجی، شرکت را ترک کرد و مدیر ارشد محصولات Coinbase شد. پس از عرضه اولیه سهام Coinbase در آوریل امسال، سهم Chatterjee در این شرکت به 600 میلیون دلار رسید.

با این حال، تشویق کارکنان با سهام ممکن است برای حفظ آنها کافی نباشد.ایوان چنگ، موسس و مدیر عامل MystenLabs در سپتامبر امسال Novi فیسبوک را ترک کرد. استارتاپ بلاک چین سه ماهه او اکنون 20 کارمند دارد که 16 نفر از آنها از فیس بوک، گوگل و نتفلیکس هستند. او معتقد است که بسیاری از کسانی که در حال انتقال به صنعت هستند این کار را نه برای پول بلکه برای آزادی انجام نمی دهند.

Mostafa70D

Web Designer & Developer & networking specialist

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا