اخباراخبار جهان

هیلاری کلینتون: رمز ارز باعث تضعیف دلار وبی ثباتی کشورها میشود.

هیلاری کلینتون، نامزد سابق ریاست جمهوری، گفته است که ارزهای دیجیتال «بسیار جالب و عجیب و غریب» هستند، اما این پتانسیل را دارند که دلار آمریکا را تضعیف کنند.

کلینتون در انجمن اقتصاد جدید بلومبرگ گفت: آن چیزی بسیارعجیب است این است که تضعیف ارزها و تضعیف نقش دلار به عنوان ارزهای ذخیره ،پتانسیل بی ثبات کردن کشورها را دارد.

او افزود که اگر ارزهای دیجیتال در دست افراد اشتباه باشد، می‌توانند تهدیدی مستقیم برای دولت‌ها باشند.او گفت: «یک لایه جدیدی از فعالیت‌ها وجود دارد که اگر در اختیار افراد اشتباه یا بصورت همکاری با افراد نادرست باشد می‌تواند تهدیدی مستقیم برای بسیاری از دولت‌های ملت ما و قطعاً بازارهای ارز جهانی باشد.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، وجود رمز ارز ها را خطرناک میدانست وگفت بیت‌کوین «به نظر یک کلاهبرداری است» و این ارز دیگری است که در برابر دلار رقابت می‌کند.

پیش از کلینتون در طول سال 2021،  بایدن به تاکید بر خطرات امنیت ملی مرتبط با ارزهای رمزپایه اشاره کرده بود.

در اوایل سال جاری، حماس اعتراف کرد که در پی درگیری مجدد با اسرائیل، کمک های مالی بیت کوین افزایش یافته است. در جای دیگر، اندرو آنگلین – بنیانگذار یک وب سایت نئونازی – از ژانویه 2017 تقریباً 5 میلیون دلار بیت کوین دریافت کرده است.همچنین مشخص شده است که شرکت های تحت حمایت اطلاعات روسیه از ارزهای دیجیتال برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا استفاده می کنند.

در تابستان، بایدن همچنین یک کارگروه باج افزار را با هدف صریح مبارزه با حملات سایبری و ردیابی پرداخت های باج به ارزهای دیجیتال راه اندازی کرد.

با توجه به شواهد فراوانی که نشان می دهد بازیگران بد چگونه می توانند از این فناوری استفاده کنند، نگرانی در مورد ارزهای دیجیتال و امنیت ملی به خوبی توجیه می شود.

Mostafa70D

Web Designer & Developer & networking specialist

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا