اخبار استخراجاخبار قانون گذاری

دستگیری پزشک روس به اتهام استخراج غیرقانونی رمزارز در بیمارستان

اس بی آی به دنبال توقف استخراج ارز در روسیه

به گزارش سی رمز و به نقل از کریپتو نیوز، یک کارمند پزشک در بیمارستانی دولتی در شهر گورنو آلتایسک در جمهوری آلتای واقع در جنوب سیبری، به اتهام ایجاد یک ماینر غیرقانونی در تأسیساتی که برای درمان بیماران کرونایی طراحی شده بود، دستگیر شده است. این پزشک روسی که در حقیقت مسئول امنیت اطلاعات بیمارستان بوده است، احتمالاً به دلیل این تخلف حداقل به دو سال حبس محکوم خواهد شد.

طبق گزارشات آر بی سی، این مرد در فوریه 2021 (بهمن 1399) شروع به استخراج توکن هایی نامشخص نمود و در نهایت توانست ریگ های ماینینگ خود را به سرور بیمارستان متصل کند. بعد از اینکه نیاز به هواکش و سایر تجهیزات مشابه به آرامی در شهر کم شد، ظاهراً اتاق مورد استفاده خالی مانده و فرد متخلف از این شرایط نهایت استفاده را برده است.

پس از شناسایی، وزارت امور داخلی جمهوری آلتای با همکاری با آژانس خدمات مخفی کشور (FSB) نهایتا توسط بازرسان با بررسی کامل بیمارستان و نیز محل زندگی شخص مظنون، با توجه به شواهد موجود مدعی شدند که وی حدود یک سال به‌طور غیرقانونی از برق بیمارستان استفاده ‌کرده و چیزی حدود ۶۸۰۰ دلار خسارات مالی وارد کرده است.

هرچند بر اساس قوانین روسیه استخراج کریپتو عملی غیرقانونی نیست، اما ادارات پلیس و دادگاه‌ها قبلاً نیز افرادی را که برای پرداخت هزینه فعالیت‌های استخراج خصوصی خود، برق مورد نیاز را از مؤسسات دولتی یا شبکه اصلی آن سرقت کرده‌اند، متهم کرده اند.

از سوی دیگر به گزارش اینترفکس، خبرها حاکی ازین است که شرکت عظیم اوراق بهادار ژاپنی و بازوی اصلی استخراج ارزهای دیجیتال، اس بی آی (SBI Crypto) اعلام کرده فعالیت‌های استخراج ارز دیجیتال خود در روسیه را متوقف خواهد کرد. این موضوع به دنبال تماس هایی از سوی دیپلمات‌های واشنگتن آمریکا، در ماه گذشته صورت گرفته که از فعالان حوزه ارزی ژاپن خواسته بود تا روابط باقی‌مانده خود را با روسیه قطع کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا