اخبار بلاکچین

استفاده سامسونگ از بستر بلاکچین، برای معاملات توکن اوراق بهادار

بنابر گزارش یکی از خبرگزاری‌های کره جنوبی، تعدادی از شرکت‌های مهم اوراق بهادار در این کشور بر صنعت کریپتو معطوف متمرکز شده و قصد دارند در نیمه اول سال ۲۰۲۳ صرافی دارایی دیجیتال راه‌اندازی کنند. شرکت سامسونگ سکیوریتیز (Samsung Securities) و نیز شرکت اوراق بهادار وابسته به شرکت سامسونگ، میرا سکیوریتیز (Mirae Asset Securities) ازجمله شرکت‌هایی هستند که چنین برنامه‌‌ای دارند.

به گزارش سی رمز و به نقل از کریپتو پوتیتو، این رسانه‌ که نیوزپیم (NewsPim) نام دارد، فاش کرد که هفت شرکت بزرگ اوراق بهادار کره جنوبی قصد دارند در ماه‌های اول سال آینده میلادی صرافی‌ ارز دیجیتال راه‌اندازی کنند.
نیوزپیم ادعا کرد این شرکت‌ها با قانون‌گذاران مالی کره جنوبی در حال همکاری هستند و احتمالا تا پایان سال ۲۰۲۲ مجوز چنین فعالیت‌هایی را دریافت خواهند کرد.

تنظیم‌کننده‌های مالی داخلی این کشور در چند سال گذشته نسبت به نهادهای مرتبط با رمزارز بسیار سخت‌گیرانه عمل کرده‌اند. سال گذشته به دلیل الزامات اجباری که واحد اطلاعات مالی «اف آی یو» اجرا کرد، بیش از 60 مرکز تجاری فعالیت خود را متوقف کردند.

این رسانه محلی فاش کرد که هفت شرکت بزرگ اوراق بهادار کره جنوبی قصد دارند در ماه های اول سال آینده صرافی های ارزهای دیجیتال ایجاد کنند. اخیراً این نهادها با ناظران مالی داخلی همکاری می‌کنند که تا پایان سال 2022 مجوز این فعالیت‌ها را دریافت کنند.

طبق اخبار منتشره، شرکت میرا برای ورود به فضای کریپتو قصد دارد یک شرکت زیر مجموعه برای شرکت مشاوره دارایی خود ایجاد کرده و تحت آن صرافی‌ای راه‌اندازی کند که خدمات معامله بیت کوین، اتر و نیز ان اف تی ها را ارائه دهد.
شرکت اوراق بهادار سامسونگ هم به دنبال ورود به تجارت توکن‌های اوراق بهادار بر بستر بلاکچین است. این شرکت در سال ۲۰۲۱ سعی کرد یک پلتفرم معاملات توکن راه‌اندازی کند، اما نتوانست تیم لازم از متخصصان را سازماندهی کند.

برنامه‌های این شرکت‌های کره‌ای در راستای موضع مثبت رئیس‌جمهور تازه منتخب این کشور، یون سوک یول به فضای کریپتو است. رئیس جمهور جدید کره جنوبی در ابتدای سال جاری میلادی قول داد معافیت‌های مالیات بر عایدی سرمایه در معاملات دارایی‌های دیجیتال را افزایش دهد و فضای بهتری برای سرمایه‌گذاران فضای رمزارزها ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا